8 عادت روزانه برای موفقیت در فروش با کمک نرم افزار CRM


در یک روز کاری هر کارشناس فروش متناسب با برنامه ای که دارد و متناسب با حجم کاری که دارد مشغول به انجام فعالیت های مختلف می شود. در این مطلب می خواهیم به فعالیت های روزمره ای بپردازیم که اگر با کمک نرم افزار CRM صورت گیرد مستقیما می توانند عملکرد و مقدار فروش شما را افزایش دهند.


1- جایگاه فعلی خود نسبت به هدف گزاری که دارید را چک کنید.

هر کارشناس در یک بازه زمانی، با توجه به شرایط مختلف مقدار فروش مشخصی را هدف گزاری کرده است. اگر به صورت روزانه جایگاه خود نسبت به هدف گزاری که داشتید را بررسی کنید، به شما نشان می دهد که در کجای مسیر قرار دارید و فرصت های فروش شما در چه وضعیتی قرار دارند. در نرم افزار crm  می توانید target های فروش خود را مشخص کنید و همچنین از آن گزارش بگیرید


2- تلاشی برای به آتش کشیدن اقیانوس نداشته باشید.

روی موضوعاتی تمرکز کنید و وقت بگذارید که بیشترین تاثیر در دستیابی به اهدافتان را خواهند داشت. شما کارهای ممکن بسیاری را می توانید انجام دهید که کاملا شما را مشغول می کنند اما در نهایت برای شما آورده ای ندارند. در نتیجه در الویت بندی انجام کارها، زمان خود را برای مسائلی که بیشترین بازدهی را دارند، صرف کنید. در نرم افزار crm تمامی مسائل بر اساس میزان اهمیت الویت بندی شوند و پیگیری های لازم بر اساس اهمیت انجام شود.


3- روی با ارزش ترین مشتریان خود تمرکز کنید.

اصل پالتو در فروش نیز پاسخگو می باشد. تعداد کمی از مشتریان شما، بیشترین سود دهی را برای شما دارند و پتانسیل بالایی برای فروش دارند. روی این مشتریان تمرکز کنید و آن ها را پرورش دهید. در نرم افزار crm می توانید مشتریان را برا اساس پتانسیلشان گرید بندی کنید و بر اساس پتانسیل بر روی آنها تمرکز کنید.


4- زمانی را برای تعمق بخشیدن به رابطه خود با مشتریان اختصاص دهید.

شما باید در هر روز کاری یک تعادل زمانی بین « مشتریان بالقوه » که برای شما در حال حاضر سودآوری دارند و « مشتریان بالفعل » که در آینده مجددا برای شما سودآوری دارند، برقرار کنید. در نرم افزار crm  با توجه به گروه بندی مشتریان پیگیری و ریمایندر های لازم انجام می شود و با استفاده از smart contact می توان ارتباط موثر با مشتریان بالقوه و بالفعل برقرار کرد

5- مطالب جدید بیاموزید.

یادگیری مطالب جدید در حوزه کاری خود به صورت روزانه به شما کمک می کند تا در بحث فروش سهم بیشتری از بازار داشته باشید و تجربه های جدیدی را کسب کنید و در موفقیت شما تاثیرگذار می باشد. در نرم افزار crm مدیریت دانش را می توان انجام دهید تا هر لحظه به مطالب جدید دسترسی داشته باشین و آنها را با یکدیگر به اشتراک بگذارید


6- زمانی را به کارهای غیر منتظره اختصاص دهید.

کل روز خود را برنامه ریزی نکنید. باتوجه به اینکه کل اتفاقات روز قابل پیش بینی نیست و شما در طول روز با اتفاقات روزمره ای روبرو هستید، در روز کاری خود زمانی را برای رسیدگی به اتفاقات غیر قابل پیش بینی اختصاص دهید.


7- تماس های بازاریابی بگیرید.

برای بازاریابی با مشتریان بالقوه در حوزه های مختلف تماس بگیرید و آن ها را از بازخورد محصولات خود با خبر سازید و از تجربه مشتریان به آن ها بگویید. بعد از مدتی شما لیستی از سرنخ های نزدیک به فروش خواهید داشت.  در نرم افزار crm ایده ال مدیریت تمامی سرنخ ها را می توانید داشته باشد تا تبدیل به فرصت تجاری و فروش شود.


8- راز های مشتریان خود را کشف کنید.

آنچه در فضای رقابتی باعث موفقیت شما در فروش می شود شناخت درست نیاز های مشتری می باشد. اگر شما بتوانید با شناخت خوب نسبت به محصولتان، نیاز هایی از مشتری را کشف کنید، به راحتی از رقبای خود جلو می زنید. در نرم افزار crm تمامی نیاز ها و موارد مورد انتظار مشتریان در پرونده شان ثبت می شود تا با توجه به نیاز های آنها راه حل های جامع برای رفع آنها ارائه شود تا از رقبایتان پیشی بگیرید.